• MUDr. Petros Christodoulou

Operace zmenšení prsou, co to obnáší

„Chtěla bych si nechat zmenšit prsa, ale bojím se bolesti. Můžete mi poradit pro a proti?“ – Zní dotaz čtenářky, která navíc uvádí, že trpí chronickými bolestmi zad.

Zmenšení prsů, neboli redukční mamoplastika, se provádí buď z estetických důvodů, nebo ze zdravotních. Mezí estetické důvody může patřit nepřiměřená velikost prsů k tvaru a typu těla nebo povislé prsy, nebo také skutečnost, že se špatně shání oblečení, které by Vám dobře sedělo. Často se však k estetickým nedostatkům přidávají i zdravotní potíže, které jsou s velkými prsy spojené, zejména bolestí zad, krční páteře a hlavy, zapařování v podprsní ryze vedoucí ke vzniku infekcí (často plísňových), bolestivé zařezávání ramínek od podprsenky do kůže a jiné. Pokud jste se v tomto odstavci viděla, tak je nejspíše redukční mamoplastika pro Vás tou správnou volbou.

Co se tyká chirurgické techniky, metod je spousta, všechny jsou ale založené na stejném principu: odstraňuje se přebytečná prsní tkáň (část žlázy, podkoží a kůže) a zmodeluje pak prs tak, aby byl menší, lehčí, pevnější a hezčí. Na našem pracovišti aplikujeme do rány lokální anestetikum, které uleví od bolesti až na 12 hodin, následně pak tlumíme bolest kombinaci různých léků (aplikovaných do žíly nebo v tabletách). Naše analgetické schéma je natolik osvědčené a účinné, že si mohu dovolit tvrdit, že pokud pocítíte pooperační bolest, ta bude opravdu mírná a dobře snesitelná.

Pro kompletnost odpovědi, na Vaši žádost ještě k tomuto výkonu uvedu pro a proti.

Proti:

1. Citlivost dvorce a bradavky může byt po operaci snížená

2. Může se ovlivnit kojení – i když používáme chirurgické metody, které toto riziko snižují

Pro:

1. Vaše prsy budou svou novou velikosti a tvarem více přiměřené Vaše postavy

2. Ustoupí zdravotní potíže, které velké prsy způsobovali. Bude se Vám lépe dýchat a budete moct provozovat sporty, které jste dříve nemohla

3. Oblečení Vám bude lépe sedět a zvyší se Vám sebevědomí

MUDr. Petros Christodoulou